zondag, juli 10, 2005

wensen?

't Zou duidelijk moeten zijn wat je wensen zijn, niet dan? Wie weet nu niet wat hij of zij zou wensen? Nou... hier is er dan toch zo eentje...

Wat wil ik? Het single-bestaan of toch niet?
Nee, ik verkies niet dat single-bestaan... Maar ben ik daar wel zo zeker van? Zou het eigenlijk wel lukken om nog samen te leven met iemand anders? Zou ik niet binnen de kortste keren terug verlangen naar het alleen-zijn?

Misschien ben ik wel zo iemand die nooit tevreden is met wat er is en altijd denkt dat het gras aan de andere kant veel groener is... Altijd maar focussen op de positieve kanten van iets wat er niet is en de negatieve kanten tegelijkertijd vergeten... En het omgekeerde verhaal voor de actuele situatie: alleen de negatieve kanten zien en geen oog voor de positieve...
En ook: pas de waarde van iets dat er is, inzien op het moment dat het er niet meer is... Zoals gezondheid bijvoorbeeld.... pas omdat er nu een probleempje is, besef ik weer wat een belangrijk goed dat dat is...

'Count your blessings' zoals sommigen vaak roepen... ik moet het maar eens gaan leren...

Terug naar die wensen...
Wat wens ik qua werk en levensinvulling?
Het status quo is zo aanlokkelijk, want biedt mij alle zekerheid: een job die ik meestal graag doe, collega's waar ik het goed mee kan vinden, weinig stresserend op dit ogenblik, een mooi salaris, de zekerheid van een vaste benoeming...
Aan de andere kant is daar het verlangen naar iets anders... maar iets anders betekent risico en ik ben nu eenmaal risicoschuw en behoudend... Iets anders zou tot veel voldoening kunnen leiden, maar evenzeer kunnen uitdraaien op een fiasco....

Conclusie: hier zit een eeuwige twijfelaar die geen keuzes durft maken en er vervolgens 200% voor wil gaan...

6 opmerkingen:

Anila zei

Neem eens een voorbeeld aan Riet!
Das pas lef hebben...(maar ik zou dat ook niet durven...)

Anoniem zei

Ha, ha...al twijfelend blijven zitten waar je zit...

Je kunt natuurlijk ook accepteren dat je bent zoals je bent..en af en toe een avontuurlijke onderneming doen, zoals met de ractor naarAntwerpen;)

Anoniem zei

tractor dus

Anoniem zei

Wie schreef ook al weer bij mij 'Accepteer jezelf nu es zoals je bent'? ;-)

Alleen op reis gaan is helemaal niet zo stoer als je aansluit bij een groepsreis. Echt stoer vind ik het pas om het helemaal alleen te doen...

Nee, een voorbeeld aan mij nemen, moet je echt niet ;-)

Bieke zei

wel... ik ga alvast niet halsoverkop trouwen, niet met een Marokkaan, niet met een Belg en niet met een Hollander ;-)))))))

Anoniem zei

ik ook niet hoor!!! Alhoewel sommigen me daartoe blijkbaar wel in staat achten ;-)