vrijdag, juli 15, 2005

nog steeds, de hoestperikelen

Tja... dit wordt een zeurblog... nog steeds zijn het de gezondheidsproblemen die me op dit ogenblik bezighouden.
Longfoto was helemaal ok, maar de hoest bleef en de voorgeschreven medicatie leek niks te helpen. Terug naar de dokter eergisteren... Ze bleef het houden bij allergie. Naast verdubbeling van dosis van een van de produkten die ik al nam, schreef ze - enigszins tegen haar zin had ik de indruk - een Prednisolon-kuur voor. Verder doorverwijzing naar dienst longziekten van het AZ om testen te laten doen. En zowaar, enkele uren na het eerste pilletje van die prednisolon, voelde ik verbetering. Vorige nacht nog maar 2 of 3 keer meer wakker geworden... de heftige hoestbuien zijn verdwenen, ik hoest nog, maar dan een keer of 2, 3... het voelt ook helemaal anders... maar zeker niet prettig.. over is het helaas dus nog niet...
Dokter was enigszins verwonderd dat ik geen ziekteverlof wilde... Ik zou niet weten waarom... voel me niet ziek, kan best wel functioneren, alleen contacten met mensen kunnen wat vervelend worden als er dan zo'n hoestbui opzet... maar gezien de vakantieperiode zijn die contacten erg beperkt, zodat het allemaal wel doenbaar is... Bovendien nam ik deze week de permanentie van onze dienst waar, dwz niemand anders aanwezig om problemen op te lossen en de levering van nieuw materiaal op te volgen...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

En maar werken...

Wel fijn dat die kuur schijnt te werken

Maar óf je de hele zomer door moet werken...da's iets anders

Bieke zei

ik werk volgende week nog 3 dagen en daarna heb ik - moet het nog eens nakijken - 3 of 4 weken vakantie!

Anila zei

Maar kijk wel uit dat je tijdig stopt als het niet gaat , prednison ...dat zijn niet zomaar snoepies....