donderdag, juli 28, 2005

astma?

Vandaag die afspraak in het AZ bij longziekten...
'k Mocht direct een soort test doen (longfunctie?)...
Vervolgens gesprek met dokter... en daar bleef het bij...
Mijn verhaal klopt volgens hem helemaal met het plaatje astma (wat mijn huisarts ook al had gezegd). Die inadem en blaastest die ik had moeten doen, kwam ook overeen met het beeld van astma. En ik wil er niet aan... ik geloof er niks van... niemand in mijn familie heeft astma... ik heb 23 jaar samengeweest met een astmalijder, ik weet dus wat het is en DIT is anders! Jaja... I know... sommigen zullen weer koppigheid in mij ontwaren... so be it...
Dokter wilde nog andere tests laten uitvoeren, maar toen bleek dat dat zinloos was vanwege de medicatie die ik nog neem. Dus mag ik vrijdag teruggaan voor een resem testen en mag ik tot dan die medicatie niet meer nemen.

getver...

5 opmerkingen:

Anila zei

Ik hoop het inderdaad niet , zo onhandig is dat , astma....

Anoniem zei

Misschien een longontsteking onder de leden?

Bieke zei

nee Fleur, dat zou je zien op de radiografie en dan maak je koorts

wat me wel dwars zit: een vriendin suggereerde dat het kinkhoest zou kunnen zijn... wat ik lees op internet zou dat best kunnen vind ik... maar, volgens huisarts zou ik daar heel ziek van zijn en zou je daar ook iets van zien op de radiografie, en ook de longarts zag dat dus niet zitten... en blijkbaar denken ze er niet over om het gewoon even te testen om het 100% te kunnen uitsluiten (kan via bloedonderzoek)...
Natuurlijk ben ik niet assertief genoeg om te zeggen: ik WIL dat het onderzocht wordt! Tenslotte zijn zij toch de deskundigen...

Anoniem zei

O, o, astma is een rotziekte...en- iedereen gaat nu heel boos op me worden- had het ook niet te maken met moeite hebben met ruimte creëren voor jezelf...?

Audrey zei

Weten ze al wat het is ondertussen? Astma is inderdaad erg vervelend. Ik moet wel zeggen dat ik er veel minder last van heb met mijn nieuwe inhalator (van hulpwinkel).