vrijdag, juli 29, 2005

frustratie...

Als er iets is waar ik gefrustreerd van raak: een duidelijk omschreven probleem, de oorzaak niet kunnen vinden en bijgevolg ook geen oplossing...

Met pc's heb je dit vaak aan de hand... of bij de ontwikkeling van software... Oooh oooh oooh, wat ben ik al dikwijls gefrustreerd geweest.... Maar als je dan wel de oorzaak vindt en dus de oplossing, dan geeft dat zooooooo een goed gevoel.

Tot zover pc's...
Ik heb zelf nu al ongeveer anderhalve maand een duidelijk omschreven probleem... maaaaaaar.... de oorzaak blijft onduidelijk en een oplossing is dus nog niet in zicht... GRRRRRRRRRRRRR!!!

Ben net terug van de onderzoeken in het ziekenhuis... Longfunctie-testen kunnen de astmahypothese niet afdoende bevestigen... De allergietesten zijn alle negatief (ik had niet anders verwacht!)... En nu zit die dokter met zijn handen in het haar?
Omdat ik aangaf dat mijn gehoest de laatste 2 dagen weer toegenomen is en ik geen enkele medicatie meer nam.... stelt hij voor de astmamedicatie toch te blijven nemen en 2 weken af te wachten... Dit staat me echt niet aan...
Ben uiteindelijk dan toch zo assertief geweest om te vragen om kinkhoest te onderzoeken en hij is er akkoord mee gegaan (hoewel hij er duidelijk van overtuigd is dat het dat niet kan zijn). Kon direct gaan voor een bloedafname. Uitslag volgende week.

Maar gefrustreerd dat ik word van deze toestanden! Ik wil van die hoest vanaf, is dat nu zoveel gevraagd?

12 opmerkingen:

Anoniem zei

pff, wat een gedoe allemaal. Kinkhoest, heb ik als kind gehad. Herinner me nog vaag dat ik toen dennesiroop moest innemen. En een paar weken niet naar school moest... de juf kwam huiswerk aan huis brengen toen.
hé, beterschap ermee!

Anila zei

O dear , dit wordt er niet makkelijker op....helpt het als je stoomt tijdens de hoestbuien?
Als je dat nog niet gedaan hebt , doe de heetwaterkraan open in de badkamer en de deur goed dicht ..als het afneemt helpt stomen in elk geval tegen de hoest....

Bieke zei

jamaar... ik kan toch niet de godganse dag in een stoomkamer doorbrengen? lol...

onder de douche sta ik ook te hoesten, dus...

djeezes zeg, wat ben ik het zat!

Anoniem zei

Hey Bieke - ja hoor ik kom hier geregeld je frustraties lezen zo leer ik je weer wat beter kennen.
Die hoest is echt niet normaal, maar misschien eens een goei saunake en turksstoombad kunnen wonderen doen. Misschien toch eens ff over nadenken ;-)
tot binnenkort ....
Erna

Bieke zei

heej Erna, tof dat je langskomt ;-)

wij moeten nog afspreken... (maar ni in de sauna zenne ;-) )

Anoniem zei

Ow wat irritant, geen diagnose betekent geen verbetering. Hopelijk komt er iets uit deze test. Wanneer krijg je de uitslag ?

Anoniem zei

Ik hoop dat het niks ergs is en dat je snel beter bent.

Anoniem zei

fleurvh is anonymous

Bieke zei

thanks Fleur...

Anoniem zei

EN hoe is het nu met je hoest? Maken ze een longfoto een scan?

Anoniem zei

pff ik dus weer

Anoniem zei

gaat iets niet goed steeds