dinsdag, juli 26, 2005

gedaan met de rust

Na 2 weken kinderloos, kwam de bende van 3 vandaag weer thuis. Zo'n dag mét kinderen is toch hemelsbreed verschillend met een dag alleen... Byebye rust, hello drukte... Eten maken voor 4 ipv snel snel iets voor mij alleen... het opruimen... de aandacht die ze de een na de ander opeisen... mijn tijd die ineens weer geclaimed wordt door 'anderen'... en je beseft dit maar door het contrast met het leven zonder hen...

De vakantieverhalen van de jongste... pijnlijke herkenning met 'vroeger'... opluchting dat ik daar dan in ieder geval toch vanaf ben... eigenlijk zou ik meer deze verhalen moeten horen... het zou het voor mij zoveel te makkelijker maken... Van de andere kant, heel sneu voor de jongste... vakantie hoort immers plezier te zijn, zorgeloos genieten, je opgewekt, goed en blij te voelen... Hij is blij weer 'thuis' te zijn... hopelijk ben ik in staat om de sfeer hier de komende weken 'goed' en ontspannen te houden...

Geen opmerkingen: