zondag, juli 17, 2005

vakantiegevoel in je eigen woonplaats...

Bij zomerweer zoals de afgelopen week is thuis net zoveel vakantie als een verblijf in een zuiders oord. Nu weet ik wel dat ik bevoorrecht ben met mijn tuin en vooral mijn terras waar het het grootste deel van de dag heerlijk toeven is... Als je op een appartementje zit, zal het wel een ander paar mouwen zijn, vrees ik...

Gisteren met mijn 2 oudsten en vriendin van zoon een heerlijke avond gehad. Spanje, Italië of Frankrijk kunnen er niet tegenop...
Morgen wordt mijn oudste 21... dat is alweer een mijlpaal. Ik zie nog steeds die 21 als de grens naar volwassenheid en niet de 18 wanneer ze tegenwoordig al meerderjarig worden. Die verjaardag was de aanleiding om samen uit eten te gaan. Gewoon hier in het eigen dorp, bij mijn lievelingstaverne. Een plaats waar het heel het jaar door aangenaam is om er te komen, maar in de zomer bij dit weer is het gewoonweg grandioos. Gelegen aan visvijvers kan je dan buiten aan het water zitten. De uitbaters hebben het ook allemaal schitterend aangekleed. Echt... als je daar zit, heb je net hetzelfde gevoel als op een terras in een of ander zuiders oord op vakantie. Heerlijk gevoel... 't Was duidelijk dat ook de kinderen (hmm... ) het zo ervaarden...
Doe er dan nog de heerlijke mosselen bij en het kan echt niet meer stuk...

Op onbewaakte ogenblikken zag ik wel de vermoeidheid en de pijn bij mijn dochter... dat stomme relatiegedoe ook... hoeveel pijn levert het doorgaans op en staat er wel iets tegenover?

1 opmerking:

Anoniem zei

Heerlijk genieten!

Pijn hoort bij het leven...dat doet je groeien, volgens mij...