dinsdag, juli 26, 2005

Gij ZULT op vakantie gaan...


Het lijkt soms wel een soort gebod te zijn: je MOET tijdens de zomermaanden op vakantie gaan... bij voorkeur naar het buitenland, want iets in eigen land schijnt meewarig bekeken te worden...

Ik heb zelf nooit echt die drive gehad om op vakantie te gaan. Heel mijn huwelijkse periode gingen we wel jaarlijks op reis, vooral omdat hij dat nodig vond. Ach, ik vond het zelf ook wel prettig, maar het is zeker een van de eerste dingen die ik kan laten vallen. 't Is leuk, maar het hoeft niet.

De laatste tijd valt het me echter op dat 'men' steeds maar vraagt: "ga je nog ergens naar toe deze vakantie?", en als ik dan ontkennend antwoord dan lijkt men dat maar vreemd te vinden. Het geeft mij steeds meer het gevoel dat het bijna een verplichting is...

De nieuwe geboden:
1. Gij zult in de zomermaanden op vakantie gaan
2. Gij zult in de winter op skivakantie gaan
3. Gij zult minimaal 1x per jaar een korte tussendoorvakantie nemen
....

nah... ik heb lak aan die geboden...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee vandaag was ik daar ook mee bezig, kwam ook door mijn dochter die zei tegen mij ik ben de enige die niet op vakantie gaat met een beetje sip gezicht. IK vond dat wel rot ik heb zelf niet speciaal behoeft om op vakantie te gaan ik heb het heel lekker in mijn eigen huis en ik ga natuurlijk nu ook nog niet weg voor de hond van 12 jaar.
Maar ik ben dus ook de enige die niet gaat en dan kijken ze je altijd aan en geef ik als reden de hond op. Het is inderdaad een gebod aan het worden je moet op vakantie.
EN eerlijk gezegd zie ik er tegen op met mijn dochter samen op vakantie te gaan. Maar het moet wel een keertje natuurlijk als de hond er nie tmeer is.

Anila zei

Ik moet en hoef niets van mezelf..heerlijk is dat..
ik ben op vakantie op Balconia am haus...leuke plek , goede en vlotten bediening en behaaglijk zelfs met het slechtste weer ;-)!

Bieke zei

Haha Anila... ik ben op vakantie in Nieveranski ;-)

Fleur... ik denk dat de druk van klasgenoten en/of vriendjes en vriendinnetjes van je dochter misschien ook niet te onderschatten is... alhoewel...

Dat op vakantie gaan voor mij niet zo echt hoeft, heeft misschien wel te maken met mijn eigen kindertijd. Mijn ouders zijn in heel hun leven 1x op vakantie geweest... toen ze al gepensioneerd waren. Dus, je snapt het al, ik ben als kind nooit op vakantie geweest en ik herinner me nog heel goed dat hoewel alle klasgenoten wel gingen, ik er niet mee zat. Alleen bij het begin van het schooljaar, wanneer je in de les Frans of Engels over de vakantie moest vertellen, vond ik het een beetje vervelend.

Maar als je de gelegenheid hebt Fleur, moet je het toch maar eens doen samen met je dochter. Een bungalowpark bijvoorbeeld... Je kan er echt een leuke tijd van maken samen... samen genieten van eens iets helemaal anders... een weekendje bijvoorbeeld om eens te proberen...

Anoniem zei

Maar toch wel eens in de 7 jaar maar Barcelona !;-)

Bieke zei

heeeeeeeej Feline ;-)))))))))))))))

Anoniem zei

Er zijn steeds meer mensen die niet op vakantie gaan...meestal door geldgebrek. Zelf vind ik reizen één van de dingen die het leven de moeite waard maken...
Als ik niet weg zou gaan zou ik me gevangen voelen, denk ik.
Eigenlijk zou ik altijd wel willen reizen...Beetje stom dat ik geen reisleider geworden ben, nou ja, gelukkig heb ik vaak vakantie!