donderdag, april 03, 2008

Toevalligheden

Weet je wat zo raar is? Dat van die eigenaardige toevalligheden dingen in je leven kunnen bepalen... of je een richting uitsturen...

Ooit was ik aan het chatten met iemand die terloops liet vallen: wat een stem... Er stond toen in zijn huis blijkbaar een cd op van Melissa Etheridge, waarvan ik toen nog nooit had gehoord... Ik onthield de naam en enige tijd later liep ik zomaar een platenzaak in met de bedoeling een cd van die Melissa Etheridge te kopen, ook al had ik haar nog nooit gehoord. Er bleken 2 cd's van haar in die winkel te zijn... ik koos gewoon op goed geluk... Achteraf bleek het de juiste keuze te zijn... het was haar toen nieuwe cd Skin... Ik zette hem op en elk nummer deed wat met me... herkenning, weet ik veel wat... muziek die compleet paste bij mijn emoties op dat moment... Later las ik over deze cd in een recensie: de ultieme break-up cd... en daar ging het inderdaad over... vandaar al die herkenbare emoties, wensen, verlangens...

Maar dus puur toeval om daarop uit te komen door een terloopse opmerking van een chatter...


En nu is er weer zoiets... een berichtje op een forum over een boek... het trekt mijn aandacht... de verwijzing naar een tv-uitzending... en ik denk: ik moet kijken... Dat doe ik dan ook... tv-uitzending, lezen op een forum... En ik denk: ik moet dat boek lezen... over bijna-dood-ervaringen... En waarom? Iets deed me een verband leggen met mijn 'gevoelservaring' bij de dood van mijn moeder... Ik moet dat boek lezen... misschien vind ik een verklaring, een aanwijzing, een nieuw inzicht...

Vreemd toch die toevalligheden...

4 opmerkingen:

Anila zei

Toeval bestaat niet luidt het cliche....soms moet ik erom lachen ,maar soms , zoals vanmorgen toen ik de advertentie tegen kwam die voor mij een droombaan zou opleveren of nog beter gezefd , de jeugdroom binnen handbereik zou brengen....
Dan lach ik niet , en vermoed ik besturing van "het".

Anoniem zei

Zo is het met de paar grote liefdes in mijn leven ook gegaan. Per toeval liep ik er tegenaan. Zonder te zoeken ineens wat daar


fleurvh

Anoniem zei

http://lindavh.web-log.nl/mijn_weblog/

Ik ben hier terug te vinden

hartelijke groeten
fleurvh

Bieke zei

Ik heb de link aangepast Fleur.