maandag, april 07, 2008

Gevoel

"Een hoop woorden, voor een gevoel van een fractie van een seconde. Die verdraaide taal ook. Kon ik mijn gevoel maar gewoon via gevoel overbrengen dan had ik al deze woorden niet nodig. Zonder de beperking van woorden en beelden, en met liefde en helder bewustzijn is alles uit te drukken en over te brengen zoals het werkelijk is en niet zoals men het zal opvatten. Alles is dan helder en duidelijk."

Een passage uit het boek "Eindeloos bewustzijn" van Pim Van Lommel waarin hij een vrouw aan het woord laat over haar bijna dood ervaring.
Zonder het op dit moment over de kern van dat boek te willen hebben... 't is zo'n vertrouwde verzuchting voor mij: "Een hoop woorden, voor een gevoel van een fractie van een seconde. Die verdraaide taal ook. Kon ik mijn gevoel maar gewoon via gevoel overbrengen dan had ik al deze woorden niet nodig."

"Gevoel".... ik heb het zo vaak over gevoel... misschien had ik het wel al die keren over 'bewustzijn'...

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik benijd altijd mensen die hun gevoel zo treffend weten te verwoorden. Het is een kunst om dat te kunnen.

fleurvh