zondag, augustus 07, 2005

zo'n raar gevoel....

Gisteren door familiebezoek deze foto voor het eerst gezien:



Trouwfoto van mijn grootouders aan moeder's kant... Tot nog toe had ik slechts 1 foto van mijn grootmoeder gezien, eentje van 20 jaar later. Zo'n raar gevoel... dat gezicht... die uitdrukking... voelt zo bekend en vertrouwd... raar raar raar... strange feeling... Volgens mij had mijn broer het ook... ook voor hem was het de eerste maal dat hij deze foto zag...

het rommelt nog een beetje...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

O, ik vind dat altijd zo mooi, oude familiefoto's

Anila zei

Ik hou wel van dit soort statie portretten uit de familie...
Zelf heb ik 2 gezinsfotos liggen van het gezin van pa en moe...moet ook eens wat mee doen....

Bieke zei

maar het gaat me om het bizarre van het vertrouwde, het bekende, terwijl ik het mens nooit gekend heb (ze is gestorven in de oorlog)

ik liet de foto daarstraks zien aan mijn oudste, zonder te zeggen over wie het ging... zegt hij: "ik ken die precies"

en dat is dus wat ik bedoel...

strange...

Anila zei

Die herkenning....van familietrekken bedoel je ,maar dat is juist wat die fotos zo leuk maakt...dat vertrouwde!

Anoniem zei

Kennen zonder ze te kennen...dat gevoel is zo bijzonder.
Heb ik ook als ik trekken van familieleden zie bij andere familieleden. Zo oer!

Bieke zei

nou... tegen die grootvader voel ik spontaan aversie...

ben geneigd te zeggen dat het zijn uitstraling is op die foto, maar twijfel eraan of het wel onbevooroordeeld is... gezien de verhalen over deze man...

Poker Betting zei

You very talented person