zondag, november 27, 2005

November: genieten van Hollanders

Jaja... ;-)
't Mag misschien wat raar klinken, maar genieten van Hollanders kan echt!

Deze maand 2x naar een optreden geweest. Twee totaal verschillende genres, 2x Nederlands talent, 2x genieten. Absoluut geen spijt van. Ik moet dit meer doen.


Op 9 november naar Anouk in het sportpaleis. Grandioos.
Haar laatste cd kon me al erg bekoren met liedjes als Lost, One word, Fading... een concert van haar meemaken is nog wat anders. Pure klasse, professioneel, helemaal af!
Het doet dan goed als je achteraf de commentaren leest, vast te stellen dat je niet de enige was die dit keigoed vond. Lof alom.

En dan gisteren naar Freek De Jonge.
Tot op het laatste ogenblik getwijfeld of ik wel zou gaan gezien de weersomstandigheden. Bang dat het opnieuw zou gaan sneeuwen en dat ik dan de grootste moeite zou hebben om thuis te geraken. Uiteindelijk toch gegaan (een paar botten in de auto gezet, een paar warme kousen, een extra jas en het nummer van de VAB in mijn gsm opgeslagen ;-)).
Geen spijt van gehad! Wat kan die man moeiteloos improviseren en inspelen op wat er in het publiek gebeurt... Gedurfd ook deze voorstelling, als Nederlander zich wagen aan Belgische politieke toestanden... en dat duidelijk met kennis van zaken en inzicht zeg maar, in de 'Vlaamse' geest... Het was zeker een avondje genieten.
En ben gewoon weer veilig thuis gekomen ;-)

Nog gevonden:
op vrt nieuws
en dit


Enne... dat zinnetje waarmee ik deze blog begon, was natuurlijk maar een grapje. Hollanders zijn leuke mensen, althans, ik kom er geen andere tegen (behalve misschien in Antwerpen).

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Fu\ijn dat het beide keren zo bevallen is Bieke. Er is één ding. Ik , als hollander, vraag mij af waarom jij botten in je auto nodig hebt tegen het weer?!?

Bieke zei

haha! voor 't geval dat ik me vastrij in de sneeuw en uit de auto moet om te duwen, of in het ergste geval, te voet verder moet ofzo...
met gewone (dames)schoenen heb je voor je 't weet een paar bevroren voeten vrees ik...
botten=rubberen laarzen hé (je weet maar nooit met die Hollanders ;-))

Anoniem zei

Heb het moeilijk periode meegemaakt met hollanders, maar nu vrijdag toch een feestje gebouwt met hun te Antwerpen. Ik heb alleen niet gebeld of ze veilig zijn thuisgekomen.
Botten, lol, de eerste keer dat ik communiceerde met nederlanders hebben ze er het woordenboek bijgehaald

Anoniem zei

Botten = rubberen laarzen. Nee, daar was ik nooit opgekomen! Hahaha.Tis maar goed dat je het even verteld.

Anila zei

Ik vermoedde al dat het schoeisel was ...maar wat?? Het is me nu duidelijk;-)
En wat de zangers betreft ik mag graag naar Johan Verminnen en Wil Tura(ja ja ik weet het ) luisteren hoor.....

Anoniem zei

Anouk, ja daar kan ik inkomen!
Freek de Jonge doet mij niets, ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van die man...
Ja wij hebben best leuke mensen hier in Holland hé?

Anoniem zei

Hallo Bieke,
Groetjes uit het zonnige Leuven. Ben je op vakantie of lekker aan 't rusten.
Marsje

Bieke zei

Op vakantie? Nu al?
Nee, als alles volgens plan verloopt vanaf volgende vrijdag, voor een hele week.

Ja, 't is stil hier, ik weet het...
Donkere decemberdagen en onbestemd gevoel bieden weinig inspiratie...

Anoniem zei

Hallo Bieke
Vrolijk Kersfeest en een gezellig samenzijn met je familie gewenst
Marsje