zondag, januari 01, 2006

zee


De kerstweek aan zee doorgebracht.
Voor het eerst in de winter aan zee... het heeft wel wat...
'k Vraag me af of ik ooit genoeg kan krijgen van strandwandelingen...
Niets brengt me meer tot rust als lopen langs het strand, zo dicht mogelijk tegen de waterlijn, bij voorkeur als er weinig andere mensen zijn... en liefst op een breed strand zoals aan de westkust...
De uitgestrektheid, de wind, het geluid van de zee... doe er nog een zonnetje bij en 't is perfect... Niets brengt me diezelfde rust...
Mijn batterijen zijn dan ook weer opgeladen!

De laatste dag een toemaatje: sneeuw!!!
Een besneeuwd strand... wow...
's Morgens stond ik al aan het strand.
De winterzon scheen tussen 2 hoge gebouwen door... weerspiegelend in de zee... een smalle lichtstrook op het strand... Daaromheen de sneeuw... En dan de lucht die zo anders dan anders van kleur was... donkerder... Schitterende contrasten...

En ik stond in de lichtstrook...
2 kanten om op te gaan: het licht achter me latend, de donkerte tegemoet... of... me omdraaien en de stralende zon tussen die 2 gebouwen tegemoet...

2006... eindelijk het jaar van het licht en de warmte?

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik wens het je toe met heel mijn hart Bieke - 2006 vol licht en veel warmte.
Dikke knuffel en 3 zoenen
Erna

Anila zei

Als dat ff zou kunnen??
Nogmaals , de heildronk is gedaan!

Luna zei

Even stil staan en genieten van wat je ziet... iedere dag is een nieuwe dag met nieuwe kansen!

Anoniem zei

Ik zal mij juist heel alleen voelen op dat strand

Anoniem zei

Bieke, beste wensen voor 2006 en je hebt het oude jaar mooi afgesloten, zulke momenten koesteren en energie uitputten.

Anoniem zei

Leuk daar de Belgische kust. Prachtige brede stranden. We zijn daar, toen nog als gelukkig gezin, weleens geweest bij Sunparks.

Hee, laat de warmte van het geluk je nu maar weer eens vinden!! Ik gun het je.
C.

o, ja, kan je de titels van je previous posts wijzigen? Ik lees steeds '...... Hollanders... bah'.

Bieke zei

C... je tovert een brede smile op mijn gezicht ;-))))))

Anoniem zei

You're welcome ;)
C.

Anoniem zei

Beste Bieke,
Als het geduld op is begint de tid te dringen.
Het is dus tijd dat ik nog eens iets verneem van jou. ik dacht dat je, je blog opgegeven had. Gelukkig niet:)

ps.In je laatste berichtje kan ik geen comment plaatsen

Bieke zei

hé... mijn stukje van gisteren is weg....

Anoniem zei

Bieke,
Kom je hier nog? Ondertussen is min blog op MSN ook corrupt :)

Anoniem zei

Hee Bieke
Net pas jouw blog ontdekt!
Wat heerlijk zo'n strand he?
Natuurlijk wens ik jou een mooi 2006. Voor wat er nog van over is dan. :)
Groetjes, Ingrid(2)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.