donderdag, november 17, 2005

Bah...

Vandaag mijn jaarafrekening voor de elektriciteit gekregen.
Zowat heel de avond bezig geweest om dat factuur uit te pluizen.

Conclusies:

1. Hoewel ik jaar na jaar minder kWh verbruik, moet ik jaar na jaar toch meer betalen
2. Met het vrijkomen van de energiemarkt stapte ik vorig jaar over naar Nuon (op basis van vergelijkende berekening via site van TestAankoop - zou me 200€ opleveren bij gelijk verbruik). Wat zie ik nu? Bij Electrabel zou ik een 30€ goedkoper gesteld geweest zijn! (wel berekend aan de hand van gegevens van laatste Electrabel-afrekening).
3. Mijn maandelijks bedrag wordt zomaar verdubbeld! Als ik het zelf probeer te berekenen, komt ik nooit zo hoog uit...

BAH!

6 opmerkingen:

Anila zei

Helaas kunnen we door de gestegen olieprijzen niet winnen van de energieboer...het is huilen met de pet op....
Ik zet het maandbedrag binnenkort vast ...dan weet je voor een poos wel je maandtarief...zucht..kreun....

Anoniem zei

Ik verbruik veel gas en licht, ik ben ook veel thuis en altijd de kachel hoog aan. Dus het zal bij mij ook wel een flinke tegenvaller worden die afrekening straks.

Anoniem zei

Hallo Bieke,
Thx voor je bezoekje, ik merk dat je haren nu weer uitvalllen van de heerlijke rekeningen die een mens krijgt. Lichtpuntje, we zitten nog warm, hebben licht en onze pc, het kost wel geld maar we hebben dit alles toch maar. Vele mensen hebben niet eens meer proper water.
Voor 't overige de heerlijke concurrentie, alleen wie is nu goedkoop, heel moeilijk te bepalen.
Wens je veel sterkte in consumtieland

Anoniem zei

T zijn allemaal dieven....

Anoniem zei

Laaienlichters zijn 't !:D

Wat een moed om het allemaal uit te zoeken. Ik betaal gewoon trouw de rekeningen en kijk niet om. Ik heb het warm en zit droog, dat mag een paar centen kosten.
Van rekeningen word ik nooit vrolijk (jij ook niet volgens mij), dus die ga ik ook niet uitspitten.Zo snel mogelijk betalen en weggooien die handel.:D

Luna zei

'k ben gebleven bij electrabel, grotendeels uit luiheid omdat ik geen zin had om het allemaal uit te zoeken. Gelukkig maar, als ik zo her en der lees hoe het er bij Nuon aantoegaat. ;-)