zondag, oktober 09, 2005

Verlamming

Iemand wees me erop dat het zo stil blijft op mijn blog...

Tja... 't is inderdaad al van 24 september geleden...

De tijd schuift voorbij... sneller dan je denkt... het leven gaat aan je voorbij...
Och ja, dat laatste is een foute uitspraak! NOT DONE!!! Je hebt immers geheel zelf je eigen leven in handen, hebt helemaal zelf alle mogelijkheden om ervan te maken wat je ervan maken wil...

Yeah right...

Het pepert je er nog maar even goed in dat je niet deugt, dat je faalt met een grote F... wat een zwakkeling, niet in staat om zijn/haar eigen leven in handen te nemen.

Verlamming, daar lijkt het wel wat op...

Tijdens de week loopt alles op het eerste zicht op rolletjes. Je werkt, draait mee in deze maatschappij, kortom je speelt de rol die van je verwacht wordt. En voldoen aan de eisen, maakt dat je je wel ok voelt...

Tijdens het weekend ben jezelf diegene die de eisen stelt... aan jezelf... en daar kan je dan weer niet aan voldoen... je schiet steeds tekort... je kan niet dit en je kan niet dat, je bent een lamlendeling want je 'doet' niks...
De 'zin' van alles is ver te zoeken... maar zeur toch niet zo, want 'zin' is iets wat je zelf maakt... en vervolgens ben je te stom om dan die 'zin' inderdaad zelf te maken...

ACTIE! ACTIE! ACTIE!

Yeah right... maar die verlamming hé...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Bieke,
Merk dat je rondneust in je donkerste hoekjes van je bestaan.
Waarom probeer je het niet eens in de kunst, ik merk dat je zeer creatief bent met woorden, ook met de pc kan je goed weg. Het is maar een ideetje van mij. Maar in creativiteit kan je heel wat kwijt en krijg je nog wat terug. Zie maar met je blog.

Bieke zei

hoi Mars...

je brengt me wel aan het lachen... ik en kunst? hahahahaha!!!!

'k vind het wel leuk dat je zo'n trouwe lezer geworden bent ;-)

Anoniem zei

fijn dat je het leuk vind, toch twee positieve zinnen vandaag :)

Anoniem zei

wat is dat positief lol

Anoniem zei

Ragfijn gesponnen
als een draad doorheen
is het leven begonnen
wie weet waarheen

Met doorheen geweven
de dood en drang
Breekbaar en broos
en nooit eindeloos

Doorweekt
van bloed en pijn
Gesponnen
ragfijn...

Anila zei

Wat leg je de lat voor jezelf weer genadeloos hoog Biekje..
En ondertussen gaat het tussen de oren steeds sneller door ...ik vind je hersenspinsels klasse!

Anoniem zei

Gedeeltelijk herkenbaar, maar zeker niet dat ik niet deug, dat ik faal met een grote F, dat ik een zwakkeling of dat ik een lamlendeling ben! En dat, dat geldt ook voor jou. Waarom wil/moet je van alles? Waarom accepteer je van jezelf niet, dat je (op dit moment) zo bent? Waarom kwel je jezelf zo met stellen van eien; eisen waaraan je (op dit moment) niet kan voldoen? Of is het juist dat ene wat je mist?
En 'je leven in eigen hand nemen' is zo gemakkelijk gezegd, maar soms o zo moeilijk, zei deze Anonymous uit eigen ervaring!
Bieke, pijnig jezelf niet zo!
C.