maandag, oktober 10, 2005

Bruggen verbranden

Slechts een gedachteoefening...

Stel... ik blaas alles op wat ik de afgelopen 4 jaar, sinds uur 0, opgebouwd heb.. 'Opgebouwd' is een groot woord... maar stel dus...
Op uur 0 was alles met de grond gelijk, nog erger, een diepe rokende krater was wat er over bleef...
Me opsluiten en helemaal terugtrekken, dat was de bedoeling...
Internet werd echter een soort navelstreng met de buitenwereld...
En als ik die nu eens zou doorknippen?
Terug naar uur 0. Me alone. Proberen te herrijzen, zonder de vlucht in de drug die internet heet...

Zou dit wat zijn? Of sla ik door? Wordt het mijn ondergang? Of wordt het mijn redding?

Dokter 1 aan dokter 2: "Trekken we de stekker eruit? Kan de patiënt op eigen kracht overleven zonder medicatie Internet?"
Dokter 2: "'t Is een twijfelachtig geval..."
Dokter 1: "Ja... maar heeft het zin 'een leven' op deze manier kunstmatig te lengen?"
Dokter 2: "Als er geen hoop meer is op echt herstel, lijkt me van niet, nee"
Dokter 1: "De medicatie resorteert de laatste tijd geen enkel effect meer..."
Dokter 2: "Nee, dat is waar... Laten we het maar proberen, we sluiten de lijn..."
Dokter 1: "Goed... "



1 week later...

scenario 1:

Dokter 1: "Waar is patiënt B?"
Verpleegster: "Die is vertrokken dokter, bestemming onbekend. Ze leek uit een nieuwe krachtbron te putten, ik begreep er niets van."


scenario 2:

patiënt overleden...


Ach... 't is slechts een gedachteoefening... of een fantasietje...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Bieke
je maakt me ongerust?
Marsje

Bieke zei

nee Mars, niet nodig...

er is een forum (betalend) dat veel betekend heeft voor mij (naast Erna)... mijn abonnement verloopt morgen en ik denk dat ik er maar eens mee moet stoppen...

alleen... 't zal slechts bij denken blijven vermoed ik...

Anila zei

Het zou wel leuk zijn om eens te kijken of je zonder de "lifeline" van weleer kan....

Anoniem zei

scenario 3 - patiënt keert na enige tijd toch terug? Die mogelijkheid is er toch ook Bieke?
ALs je het zonder wilt proberen, moet je dat doen - er is toch niks ergs aan als je over een aantal weken/maanden besluit toch weer lid te willen worden?

Anoniem zei

Bieke het moeilijkste in het leven is om te leren welke bruggen we moeten gebruiken en welke we moeten verbranden.

Vergeet echter één ding niet bieke "liefde is de essentie van het leven" en ook op internet kan je deze vinden. Daar is mijn buurvrouw het bewijs van.

Anoniem zei

Eve heeft gelijk Bieke, er is altijd een weg terug.
En telefoon heb je ook nog om iemand op te bellen ;-)
Dikke knuffel

Bieke zei

"liefde is de essentie van het leven"

ben het helemaal met je eens Mars...

de kunst is om ersatz niet als echt te beschouwen...

Eve, dat is natuurlijk zo...

Anila... zoals een kind dat leert zwemmen... wanneer kan het zonder bandjes?

Erna... vergeet de mail niet in dit e-tijdperk! ;-)
(ikke en telefoneren...)

Anoniem zei

Je bent gegaan he? Je was zomaar weg! Weg.... geen 'dag'. Ik zou bijna een afscheidsdraadje over je beginnen. Het is niet verkeerd om het zonder internet te proberen, maar hoe doe je dat? Met deze blog bv? Snij je alle kabels door? Lezen we niets meer over je? Gelukkig heeft Eve nog een 3e scenario. Ik hou me nog even stil daar!
C.

Anoniem zei

hoi Bieke, de psychologieclub.....geen beheerder meer. Ik lees hier dat je er voor kiest om je abonnement niet meer te verlengen. Jammer, we hadden wel niet veel contact maar af en toe wat studiemotivatie inpompen is wel belangrijk!!!
Nou, ik wens je het allerbeste en nog bedankt voor het bijhouden van de club. Is voor mij toch heel motiverend geweest! groetjes Marrie

Anoniem zei

Beste Bieke,
Ik heb begrepen dat je met bepaalde internet activiteiten gestopt bent. Je mag echter zeker niet internetcontacten als erzats beschouwen. Natuurlijk kan je een liefdesrelatie niet uitbouwen uitsluitend via internet. Maar de gevoelens die mensen uiten tenover elkaar gebeuren niet altijd in real, ook vroeger werd de liefde via briefwisseling overgebracht en deze was meestal zeer intensief.