zondag, september 04, 2005

feeling good?

Het gaat al lang goed...
'goed' altijd relatief bezien natuurlijk... eerder als de afwezigheid van donkere gedachten en slecht voelen, danwel de aanwezigheid van positieve dingen..


en dan...

hoor je dingen over een zoon die niet meer naar zijn moeder wil...

is daar het gezicht van een collega dat ik binnen de seconde 'gelezen' heb...

is daar het verhaal van iemand wiens relatie pas beëindigd is en haar aanwezigheid op een trouwfeest...

...

stuk voor stuk dingen die 'alles' weer terug oproepen...
plots is het weer zo dichtbij...
de pijn blijkt minder veraf dan je zou denken...


en ik zeg: nee... tot hier en niet verder meer... weg ermee... duw duw duw... het is genoeg geweest...


ik ga het niet uitspitten.... niet analyseren... ik schrijf hier of waar dan ook: niks, niks, niks...

ik ga verder met dingen waar ik me prettig bij voel... punt.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

.......

Anoniem zei

En zo is dat !

Anoniem zei

Je krijgt altijd veel meer reakties als je je slecht voelt

Anila zei

Balans kun je ook zoeken , prima zo!

Anoniem zei

Het is goed om de pijn van de ander niet jouw pijn te laten worden. Herkenning van gevoel hoeft geen Waterloo te worden. Blijf bij jezelf, je gaat zo goed !

Anoniem zei

always look at the bright side of life....
Er zijn altijd mensen die erger meemaken dan wij ;-)
Erna

Bieke zei

Het ging niet zozeer over de pijn van een ander, alswel dat de confrontatie ermee 'mijn' dingen weer zo dichtbij bracht.
Het mag dan wel goed gaan, er is niet zoveel voor nodig om die ellende weer naar voren te halen.
Maar... ik kan er me direct (nou ja, de volgende dag ofzo) voor afschermen en dat is nieuw ;-)
Het kan er weer plots zijn, maar het kan niet meer overheersen. En zoals ik schreef, ik kan me richten op de dingen waar ik me nu prettig bij voel.