woensdag, augustus 12, 2009

Het negatieve van het uitstekende

Om de gedachte te bepalen...

Als je nooit een airco in de auto hebt gehad, ben je meer dan tevreden met 2 op elkaar openstaande vensters. Ooit wel een airco in de auto ervaren? Dan zal het hoe dan ook ondraaglijk zijn in een auto zonder airco bij mooi weer...

Zolang je geen vaatwasser hebt, mis je hem ook niet.Heb je evenwel wel een vaatwasser en gaat hij stuk, dan moet je zo snel mogelijk een nieuwe hebben, want zonder kan niet meer.

En dan nu mijn stelling: je kan eigenlijk maar beter nooit iets echt goed ervaren, want raak je het kwijt, dan is de pijn navenant en kan je nadien nooit nog tevreden zijn met iets wat minder is dan wat je had....

En nu bedoel ik geen materiële dingen, maar intermenselijke belevingen...

écht contact bijvoorbeeld... eigenlijk heb ik dat nooit met mijn ex gehad, noch met iemand anders uit mijn verleden... maar dat realiseer je je pas wanneer je dat wél met iemand ervaart... helaas stopt dat ergens op een gegeven moment...
en achteraf... verzinkt alles in het niet vergeleken bij dat ene... en weet je ook hoe zeldzaam en bijzonder dat is....

en dat de kans wel heel klein is om dat ooit opnieuw te mogen beleven... 't is immers niet iets zoals een airco of een vaatwasser die je gewoon in de winkel kan kopen...

5 opmerkingen:

Anila zei

Maar het is wel iets waar je op zoek naar kan gaan, want het is een wisselwerking....je investeert in iemand, belangstelling, interesse en je krijgt er iets moois voor terug !
ZO werkt het tenminste voor/bij mij ;-))

Anoniem zei

Ik geloof niet zo in op zoek gaan

fleurvh

Bieke zei

Ik denk niet dat Anila actief op zoek gaan bedoelt, maar meer openstaan voor...

Maar ja, eigenlijk zeg ik juist dat het moeilijk is voor alles wat daarna komt om datzelfde niveau te halen.

Liefde en vreindschap zei

Wij verlangen uiteindelijk allemaal naar datzelfde onherhaalbare; te beminnen en bemind te worden en niet voor even!

Anoniem zei

Hallo Bieke,

Ik deel eigenlijk ook de mening van Anila ..

Om toch eens terug te blikken, wat ik liever niet doe .. ( gisteren is al geweest, morgen kan ik nog plannen..)

Maar toen je aanvankelijk je man
ontmoet hebt, wist je toch nog niet welke gevoelens dit bij jou zou teweeg brengen en hoe je relatie verder zou bloeien!
Je stond er voor open zonder de situatie te analiseren en aan het resultaat hebben jullie gewoon samen gewerkt ..

Ik heb de indruk dat je nu al vooraf de situatie evalueert en misschien zodoende al direct het licht op rood zet ..

Wie weet is de relatie die je gehad hebt toch nog niet zo volmaakt en kan je nu een 120 % hebben ipv van 100 ??

Ik wens je het in ieder geval toe!

't Beste,

Stefaan