dinsdag, augustus 18, 2009

herinnering - verlangen

Mijn eerste werkdag vandaag. Een hele aanpassing na iets meer dan 5 weken vakantie...
En dus besloot ik daarnet om een wandelingtje te gaan maken, nood aan buitenlucht. Mooie zomeravond. Aangename temperatuur. En dan loop je daar door een straat met heel weinig bebouwing. De temperatuur. De sterrenhemel. De warmte die vanuit de bestrating omhoog walmt...

Wat er nog ontbrak waren de palmbomen en het geluid van de zee...

Plots qua gevoel terug op een willekeurige zomeravond lang geleden... ergens op een zuiderse vakantiebestemming...

Dezelfde aangename temperatuur...
Dezelfde rust...
De sterrenhemel...

De arm om me heen...

En de herinnering aan dat ontzettend goed gevoel dat heel die combinatie gaf...

Dat wil ik terug.

1 opmerking:

Hedwig zei

Bieke,

Ik vind het jammer voor je dat je van een potentiell mooie ervaring iets negatiefs maakt door je te verliezen in het verleden.

Stop je denken, geniet van het moment.
groetjes,
Hedwig