zaterdag, december 27, 2008

Klopgeest

Het gebeurde wel eens dat ik 's morgens geluiden op zolder hoorde. Alsof er beesten aan het rondcrossen waren. Te zwaar voor muizen. Nooit achtergekomen wat het was... Eigenlijk kwam dat altijd terug zo in het voorjaar, maar niet dit jaar. Maar guess what... sinds enkele dagen is het er weer. Zo rond een uur of 9, wat betekent dat het al langer er kan zijn want op dat uur ben ik natuurlijk normaal op mijn werk en in het weekend houden die beesten misschien ook weekend.

Enfin... het rondgecross is er dus weer... En gisteren werd ik zelfs onverhoeds wakker door geklop boven mijn hoofd! Echt hard geklop. Op zolder... Zo leek het toch... Maar het hield ook op.
En vandaag? Hetzelfde liedje! Eeeh... geklop dus...
Een klopgeest? Een geest die wel erg veel lawaai maakt dan.
Of heb ik gewoon teveel Allende gelezen misschien?

Wezens die mijn zolder bevolken, klopgeesten die zich daar hebben gevestigd... 't is niet zo dat ik er bang van word of zo... nee, om mij ongerust te maken is er meer nodig... een good-looking charming Franstalige tuinman bijvoorbeeld die adorerende gedichten stuurt, want dat kan echt niet kloppen. Maar goed, ik wijk af...

Dus het onverklaarbare leven op mijn zolder ten spijt, sta ik gewoon rustig op en ga ontbijten in de keuken. En dan, rustig gezeten aan de keukentafel met een kom Special K en een kop thee, hoor ik ineens nog veel luider dan op mijn slaapkamer.... GEKLOP! Vrij dichtbij... Ik kijk naar buiten en zie de staart van een ekster aan de dakgoot hangen... Mysterie opgelost! Mijn klopgeest is 'slechts' een ekster die verwoed in mijn dakgoot zit te pikken!

Zie je wel... alles is toch zo simpel verklaarbaar.
En die rondcrossende beesten op de zolder dan? Dat is gewoon de Sint die - zij het wel wat laat op het jaar - nog over mijn dak gallopeert.

10 opmerkingen:

Marsje zei

volgens je beschrijving denk ik dat je een steenmarter op bezoek hebt op je zolder. Verboden te verdelgen maar als je zo'n 7 tal kleintjes als logé hebt zul je wel weten wat lawaai is.

Bieke zei

Hoi Mars,

Die hypothese was al eerder opgedoken, maar toen ben ik op zolder gaan kijken en daar was echt niks te zien. Ook geen sporen in het stof.
En toch heeft het ooit geklonken alsof er inderdaad een stel jongen rondliepen. Maar dat was een paar jaar geleden.

Anoniem zei

Een mooi verhaaltje. En vertel je verder over die adorerende tuinman?

yyssolde

Bieke zei

hmmm... de 2 voorgaande posts gingen daarover...

Anoniem zei

Een klopgeest had wel aardig geweest. Leuk voor een toeristenrondleiding. Weer een illusie armer.
Kees

Anoniem zei

Waarom moet die tuinman Franstalig zijn? Ik dacht wel eens begrepen te hebben dat Frans niet jouw ding was? :-D

De rest is teleurstellend. Een ekster. Wat banaal. Ik weiger dus te geloven dat dit de verklaring is. Ik wacht gewoon op een leukere verklaring.....na al die jaren heb ik daar best nog geduld voor.

Heleen

Bieke zei

Die tuinman MOET niet Franstalig zijn, die IS (helaas) Franstalig.
En Frans is niet mijn ding, dat klopt.

Anoniem zei

Maar Frans kan altijd nog jouw ding worden. :)

Kees

Unknown zei

Blij van te lezen dat ik niet de enige ben die zich een hele tijd zorgen maakte over rare geluiden die bij nader onderzoek gewoon vogels op het dak bleken te zijn.

For the record: mijn eerste reactie was "shit, ik heb muizen in huis"

Anoniem zei

Ach, Frans is mijn ding ook niet. :-D

:7