woensdag, maart 11, 2009

leren schrijven

Schrijfcursus is van start gegaan.
Neen, ik ga hier niet zeggen hoe het was.

Opdracht voor volgende keer is: denk aan iemand die je goed kent en die de anderen niet kennen en zet daarvan een beeld neer in 500 woorden. Voor de lezer moet het duidelijk zijn wat je voor die persoon voelt.

- zet een beeld neer
- wees concreet en specifiek
- geen ballast

Aardige opdracht wel...
't Valt alleen vies tegen als je dat probeert te doen.

Concreet en specifiek is natuurlijk ook verre van mijn handelsmerk :-)
Ik hou juist van het vage en suggestieve...
Om maar te zeggen dat ik 'bots'.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Bieke alles goed.

Zullen alle grote schrijvers ook
een schrijfcursus gehad hebben vraag ik mij af De Nederlandse taal moet je zeker goed onder de knie hebben. Ik had altijd een 5 voor Nederlands. Ik denk ook dat je heel veel fantasie moet hebben als schrijfster. Of je moet autobiografisch schrijven. Of een column over de dagelijkse dingen in het leven om je heen.

Ik denk dat er ook vraag is naar vaag en suggestief schrijven. Ik vind het in ieder geval wel boeiend anders las ik hier niet.

succes

groetjes fleurvh

Bieke zei

thanks Fleur :-)

Anoniem zei

Post je je schrijfsel? Ik ben alvast benieuwd.

Yyssolde

Anila zei

Go Bieke go.....
Ik kan me wel een aantal mensen bedenken die je onder de loep kunt nemen :-)))))

Anoniem zei

Ik val niet te ontleden. Het is nog maar een tipje van de sluier wat jij van mij weet.
Wie ga je als proefkonijn gebruiken?

fleurvh

Bieke zei

Yyssolde... 't is niet voor publicatie geschikt vrees ik.

Anila, aan wie denk je? Behalve aan Fleur dan? :-)

Ik had meteen 2 personen voor ogen.