donderdag, juli 06, 2006

reorganisatie van normen en waarden

"De switch is echter niet altijd vanzelfsprekend en kan soms wel jaaaaaaaaren vergen..."

Zo eindigde ik mijn vorige stukje...
Hoe vreemd en bizar dat dat wat jarenlang als onwrikbare zekerheid stond, als onbespreekbaar, als ondenkbaar, dat dat, wanneer in de geest uiteindelijk toch de switch gemaakt werd, ineens zo gemakkelijk uitgevoerd kan worden, als vanzelfsprekend, zonder ook maar enige rem...

Hoe kan het dat iets wat je altijd als verkeerd en verwerpelijk beoordeeld hebt, plots gewoon ok kan aanvoelen? Ik voel wat ik voel, maar dat neemt niet weg dat het wel enige verwarring met zich brengt...

12 opmerkingen:

Anila zei

Geweldig dat je de stap gemaakt hebt en vooral.... gedaan hebt waar JIJ zin in had....nu nog ervan leren genieten!!

Anoniem zei

Als ik je stukje lees, krijg ik de indruk, dat je wel een hele grote switch gemaakt hebt Bieke. Maar zolang het goed voelt en er geen mensen mee kwetst worden(voor mij van essencieel belang), dan kunnen normen en waarden aangepast worden.
Toch kan ik je verbazing wel een beetje begrijpen, maar geloof dat je op de goede weg zit.
C.

Bieke zei

C... als ik zelf mijn laatste stukjes lees, denk ik: dit moet totaal onbegrijpelijk zijn voor wie de achtergronden niet kent.
Maar volgens mij lees jij er wel gewoon doorheen... Wees gerust, ik mag dan al een bepaalde switch gemaakt hebben, dat betekent niet dat ik plots een ander reduceer tot gebruiksvoorwerp. In een sfeer van openheid en eerlijkheid en wederzijds respect, wordt er niet gekwetst denk ik...

Anoniem zei

hallo bieke,
Raar dat jij een switch maakt. Heb je terug een beetje smaak in 't leven gevonden? :)

Anoniem zei

bieke,
nog iets leuk :)
http://www.tv5.org/TV5Site/la_linea/index.php?numero=42

Anila zei

O , Marsje toch ....wat een ontgoocheling! Hahhaha!!

Anoniem zei

Ik ken je (ahum, voor zover ik je ken natuurlijk :) ) als een integer iemand Bieke. Ik maak me daar geen zorgen over.
Dus ben ik gewoon blij, blij voor jou!
C.

Anoniem zei

Amila, marsje is niet ontgoocheld hoor :)

Anila zei

Nee dat filmpje van la ligna wel ,Mars , das een echte afknapper!!

Anoniem zei

Hahahaha, bij dat filmpje krijg ik allerlei visioenen.
C.

Bieke zei

van een metamorfose naar kikker?
wie weet wat er dan nog kan gebeuren..... ;-))))

Anoniem zei

Hahahahaha, nee joh, hele andere visioenen. Typisch mannelijke, denk ik.
C.