zondag, juni 04, 2006

onrust

Onrust... niet weten wat te willen eigenlijk...

Ik wil erop uit, onder de mensen zijn, dingen meemaken, ervaren enz...
versus
Ik wil gewoon thuis, niemand om me heen, stilte, mijn eigen dingen...

Ik wil LEVEN
versus
Ik wil gewoon het vastomlijnde, zekere, saaie...

Ik wil IEMAND, een partner
versus
Ik wil niemand, ik wil alleen...

Ik wil vanalles
versus
Ik wil niks...


Kortom, ik weet niet wat ik wil en intussen voel ik me als verlamd, want sta eindeloos te dubben bij de tweesprong welke richting ik uit zou gaan... En ook, al is de beloftevolle, onzekere, spannende richting te bedreigend, die dreiging lijkt dan toch niet voldoende om voluit te gaan voor het zekere, verrassingsloze gezapige...

Als ik morgen doodga, had ik net zo goed niet kunnen leven...

Wat moet ik nou?

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Stoppen met denken en gewoon wat gaan doen. Ga je weg en wil je liever thuis zijn - ga naar huis. en v.v. natuurlijk.

Liever spijt van iets wat je gedaan hebt dan van iets wat je nagelaten hebt, toch?

Bieke, there is nothing to fear but fear itself...

Anoniem zei

ik weet niet het leven is afgelopen voor mij voordat ik eruit ben. Onrust heb ik ook.

Anoniem zei

"Wat moet ik nou?"
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten Bieke.
Dus kies niet voor "Ik wil niks...", want dat is NIKS, NIKS, NIKS (3 x niks).
C.

Anoniem zei

Beste Bieke,
Ik ben er ondertussen achter wat je zoal voelt. Hier speelt zich ondertussen en gelijaardig drama met mijn zoon, vandaag gescheiden en één hoop ellende.
Ik hoop echt voor jou dat je een maatje ontmoet waardoor je zwarte gedachten verdwijnen.
Een dikke en warme knuffel

Anila zei

Ga voor jezelf!

Duik eens in het onzekere en bedenk liever lef dan geen leven ...

Als we je nu eens met zijn allen "instralen " dat je vooral eens minder denken moet en je echt gewoon mag doen ?

Anoniem zei

Zou dat werken Anila?
Bieke is wel nuchter volgens mij hoor, maar die heeft er natuurlijk niets mee te maken of moet ze er wel open voor staan?
Ik doe in ieder geval wel even mee met je.
C.

Bieke zei

C, ik kan je niet zo goed volgen...

Mars, ik had het al gehoord van E... 't is niet niks en jammer toch

Anila, Eve... ik weet het allemaal zo niet... ben dus geen doener

En Fleur... ik denk dat wat ze hier zeggen ook voor jou opgaat...

Anila zei

Bieke , weet je nog dat concert van Ilse??
Doeners gaan , wijfelaars blijven thuis en JIJ bent er heen gegaan...

Swing die haren los en ga eens vaker ...dingen doen die je diep in je hart wel zou willen!

GO GO GO!!!

Bieke zei

Anouk bedoel je ;-))))))))

héhé... 8 juli ga ik naar Werchter Classic ;-)

Anoniem zei

Kijk, dat lees ik nou ook graag. Je hoeft niet groots en meeslepend te leven, maar gewoon, probeer er wat meer uit te halen.

Doen hoor!

Anoniem zei

hallo bieke,
thx voo je bezoekje

Beheerder zei

amai, zo triest!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.